حمل اثاثیه منزل + ماشین مناسب برای باربری


حمل اثاثیه منزل در اصفهان، استرس و دغدغه های  خود را دارد. مثلا در اثاث کشی، لوازم شکستنی مثل لوستر و لامپ های قیمتی گران قیمت یا تلویزیون وجود دارد. همچنین، بسته بندی وسایل بسیار مهم است. مثلا اگر وسیله ها را در خاور دور از هم بچینید، ممکن است با حرکت روی دست انداز یا ترمزهای شدید، تکان بخورند. همچنین انتخاب ماشین مناسب برای باربری بسیار مهم است.


اگر وسیله های خانه شما کم است، می توانید از وانت یا ماشین های سبک استفاده کنید. ولی اصولا از ماشین های نیمه سنگین مثل کامیون برای جابه جایی کالاهای خانه استفاده می شود. با این حال، ماشین های دیگری هم وجود دارند که آنها را بررسی می کنیم.


ماشین های مناسب حمل اثاثیه

  1. وانت پیکان

حداکثر طول این ماشین ها 4.3 متر است که از این فضا، تقریبا 3 متر آن مفید است. ظرفیت باربری این ماشین ها هم کم است و برای بارهای سبک و نیمه سبک پیشنهاد می شود. البته قیمت اسباب کشی با وانت پیکان، پایین ترین نرخ بین کرایه های باربری دارد. 


در ضمن، در صورتیکه اثاث کشی بیش از 3 ساعت طول بکشد، علاوه بر تعرفه های ثابت، هزینه های مازاد هم در نظر گرفته می شود. البته این ماشین برای حمل وسایل جزئی مناسب است. 


  1. وانت نیسان

برای بارهای سبک و نیمه سبک مناسب است. اگر جزو افرادی هستید که وسایل خانه شما کم است، این ماشین پیشنهاد می شود. البته وسایل شما باید جزئی باشد، مثلا بخشی از مبلمان خود را می خواهید از مغازه ای که خریداری کردید، به خانه بیاورید. 


  1. خاور 

از خاور برای جابجایی وسایل منزل بسیار استفاده می شود به ویژه اگر از نوع مسقف باشد. هزینه آن نسبت خاورهای روزباز بیشتر می شود ولی در عوض خیالات بابت بارها جمع است. در صورت بارندگی و آب و هوای نامناسب، بار به سلامت به مقصد می رسد. البته در نظر داشته باشید که خاور نیاز به کارگر دارد و هزینه های حمل و نقل شما را بیشتر می کند


انواع خاور عبارتند از:

  • خاور معمولی

  • لبه دار

  • اتاق بزرگ

  • یخچالی

  • مسقف

  • روباز

  • خاور کفی

  • بغل باز شو

برای هر یک از این خاورها، قیمت ها فرق می کند. مثلا خاور روباز قیمت کمتری نسبت به نوع مسقف دارد. 


  1. کامیون

در کنار نیسان و خاورهای مسقف، از کامیون برای حمل و نقل بارهای بزرگتر استفاده می شود. هر یک از کامیون ها برای مورد خاصی کاربرد دارد. مثلا کامیون های چادر دار برای جابه جایی اسباب سنگین منزل برای مسیرهای طولانی کاربرد دارد. وسایل می توانند یخچال، اجاق گاز یا حتی گاوصندوق باشد. 


وزن برخی گاو صندوق ها به 180 کیلوگرم هم می رسد. برای همین، ماشین های کوچک تحمل بارهای سنگین را زیاد ندارند. برای همین به جای آن از کامیون استفاده می شود. وقتی وسایل به درستی در کامیون اسباب کشی قرار گیرند، بار ایمن به مقصد می رسد.


  1. مینی خاور

مینی خاور ها، یکی سایز کوچکتر از خاور هستند. طول این ماشین ها به 6 متر هم می رسد و ارتفاع دیواره آنها از 1.1 تا 1.4 متر است. پس برای بعضی از اساب خانه مناسب نیستند مانند یخچالهای بزرگ ساید بای ساید. ارتفاع بعضی از یخچال های ساید بای ساید حتی تا 1 متر و 80 متر هم می رود که از دیواره مینی خاور بیشتر است، برای همین حمل یخچال های بزرگ با مینی خاور توصیه نمی شود.


نکاتی که قبل از حمل اثاثیه باید در نظر بگیریم

  1. در نظر گرفتن کرایه

مهمترین مورد برای اسباب کشی، قیمت آن است. هزینه های حمل نقل بر اساس نوع ماشین فرق می کند. مثلا کامیون بیشترین قیمت و وانت پیکان کمترین کرایه را بین ماشین ها دارد. در ضمن تعرفه ثابت 3 ساعتی را هم باید در نظر بگیرید. بعد از 3 ساعت کار، 1 هزینه مازاد باربری به کرایه اضافه می شود.


  1. ایجاد چک لیست

یکی از مواردی که باید از جابه جایی وسایل به آن توجه کنید، ایجاد چک لیست است. چک لیست می تواند شامل لیست تمامی اقلام داخل بار یا حتی چک لیست زمانی باشد. بار ها پیش آمده که یک وسیله در باربری گم شده و بعدا برای باربری و صاحب بار دردسر ایجاد کرده است. 


  1. بسته بندی وسایل

بعضی وسایل هستند که به بسته بندی دقیقی نیاز دارند مثل ظروف و لوازم شکننده. معمولا با چسب های 5 سانتی روی جعبه ها را می بندند و آنها را محکم می کنند.  برای لباس ها و تشک ها، معمولا از کیسه های پلاستیکی استفاده می شود. تلویزیون و وسایل حساس هم خودشان جعبه دارند و خیال شما را بابت اسباب کشی راحت می کند.


  1. بیمه

قبل از جابه جایی وسایل خود، حتما از بیمه شدن وسایل خود اطمینان حاصل کنید. در صورت آسیب هنگام جابجای، بیمه خسارت وارده را پرداخت می کند.


چگونه بهترین ماشین را برای حمل اثاثیه منزل انتخاب کنیم؟

بسته به مسیر، سنگین یا سبک بودن بار مدت زمانی که بار ارسال می شود، ماشین خود را باید انتخاب کنید. اگر بار شما سنگین بوده و  وسایل شما زیاد است، از خاور یا کامیون باید استفاده کنید. اگر وسایل شما در حد چند عدد مبل یا وسایل سبک باشد، وانت نیسان مناسب این کار است.


خدمات حمل اثاثیه منزل اصفهان

در اصفهان شرکت های زیادی هستند که خدمات باربری را ارائه می دهند. خدمات باربری با توجه به تعرفه های مصوب اتحادیه است. اگر با کارگر تخصصی و بیشتر از 3 ساعت باشد، یک نرخ مازاد دارد که به آن اضافه می شود. در ضمن، طبقات ساختمان هم در نرخ کرایه باربری بی تاثیر نیست. هزینه جابه جایی اسباب طبقه اول طبیعتا کمتر از طبقه های دوم است و به ازای هر طبقه یک مبلغ مازاد به کرایه اضافه می شود.


شرکت مطمئن بار یکی از مجموعه های فعال در زمینه حمل نقل جاده ای، درون شهری و بین شهری با بیش از 15 سال تجربه است. در این شرکت انواع خدمات باربری به شهرهای مختلف با ماشین های از جمله خاور مسقف، هیوندا، ایسوز، کمپرسی، دو لبه، ده چرخ و تریلی انجام می شود. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان مربوطه با شماره تلفن …. تماش حاصل فرمایید

مطمئن بار،امین بار های شماست.